Monday, October 26, 2009

SESAK NAFAS



26 OKT 2009,

hari ni hari mula kerja, minggu baru la..huhuhuh, cambiasa la, bangun pagi tuk pegi keje, aku nye motif ari ni nak selesaikan kerja yang aku belum setelkan, ye la keje yang aku bawa balik wat kat umah. dalam otak aku, tak banyak la keje ari ni, coz aku dah setelkan di rumah setengah,then sabtu ahad pun aku keja gak, ye la, tuk settelkan keje yang belum selesai..hermmmm...hepy sangat melangkah untuk pegi keje...bestnya rasa tenang saja, bila pikirkan kerja yang banyak dah aku setelka, ...........eh, aku bukan pemalas tau, tuk wat kerja, kerja yang banyak ni aku dapat dari bos aku, tak tahu la aku kenapa dia terlalu bagi banyak sangat keje kat aku...tapi aku suka jugak kerana, ada kerja nak buat...maksud aku bukan selama ni aku tak ada kerja, aku setiap hari ada kerja la,,,,...
melangkaha ja aku ke opis, selepas punch card, aku pun cam biasa START BUAT KERJA LA, APA LAGI KAN,...kerja aku setiap pagi memang dah ditetapkan untuk buat odering makanan  untuk masak kepada pesakit. aku hanya order ja, kalau bab masak bukan plak tugas aku, tapi bukan aku tak tahu masak....hahahah...

dalam hati aku terdetik tak banyak kerja nak dilakukan pada hari ni, tapi sangkaan aku memang silap sangat...pepagi lagi, aku kena tegur ngan bod aku, buah yang dipesan ari sabtu ada lebih, kenapa leh terjadi camni...aku pulak jenis tak cakap banyak,just angguk n dengar apa yang dia cakapkan...respek beb..lagipun memang salah aku, aku tak pantau...
selepas tue, aku kena tegur lagi sebab, ubah atau menambah segala dokumen berkaitan tanpa pengetahuan dia..huhuhu, aku bukan dalam kategeri engkar atau ketidak akuran yek,..aku wat semua bende tue atas arahan pihak lain, ye la aku hanya menurut perintah kan...terima je la kesalahan yang aku wat...'
leps tue, kerj aterus menghinggap di badan aku ,,,pergh banyak sangat kerja, kekadang tue aku rasa cam nak memberontak jer...tapi sabar je la, aku tak banyak songeh sangat, lagipun pada masa sekarang, aku dalam proses pembelajaran mengenal erti kerja  lagi, lagipun aku bukan tahu sangat selok belok kerja ni..        
              hari ni memang aku tak da masa nak rehat langsung, aku makan kat dapur jer apa yang ada...tapi aku tapau la, beli kat kantin tadi....
dipendekkan cerita, aku tidak lekang dari membuat kerja,,,,alhamdulilah berkat gaji aku yek...InsyaAllah yek..
TIADA SIAPAPUN INGINKAN KESEDIHAN DAN TAK SIAPAPUN MAMPU UNTUK BERSUGUL DI SEPANJANG JALAN KEHIDUPAN.....HIDUP SELAGI HIDUP


SOK AKU NAK AMEK PEKSA, DOAKAN AKU BLEH JAWAB YEK

No comments: