Wednesday, October 24, 2007

ZAKAT DAN ORANG YANG BERHAK MENERIMANYA - 2

korang ada baca dak aku punya post yang lepas pasal tajuk ni la...ha ni lah sambungannya..bukan ape aku wat sambungan ni kerana aku dapat info terkini mengenainya..ada la tempias sedikit die punya cerita..sekarang ni sibuk kat berita la apa la pasal penyiasatan BPR(badan pencegah rasuah) mengenai penyelewengan duit kerajaan dimana menyebabkan kerugian pada kerajaan diatas dana yang tidak pernah wujud ini..dimana yang terlibat mengenai penyiasatan BPR ini adalah JKM( jabatan kebajikan Masyarakat ), IKBN ( institut kemahiran belia negara ), dan banyak lagi la... aku tertarik mengenai JKM ni, pasal apa, die melibatkan tentang aktiviti kebajikan terhadap masyarakat, terutama sekali dengan masyarakat miskin dan fakir dan juga berkaitan dengan anak yatim ni.. aku dengan kes berkaitan dengan JKM ni aje melibatkan 10 orang yang telah mati terlibat,,...huhu..macamna tue..aku pun penin..banyak kewangan dan dan adiselewengkan oleh pihak tertentu, dan ini meyebabkan insan yang sepatutnya menerima tidak menerima peruntukan itu... kenapa sekarang nak siasat benda yang besar ini...ooo kemungkinan banyak pekara lain yang perlu di buat kan. cube korang sume perhatikan dengan zakat yang di keluarkan saban tahun...banyak kan, rasanya sampai tak terkira banyaknya... aku bukan apa, aku teringin nak tengok juga manusia yang tidak tidak berupaya dan kemampuan ni bahagia macam kite.. nasib lah, ada jalan lagi kan...nasib juga sempat BPR membuka fail dan membuka pekung yang dah lama lapuk kan... apa pendapat korang mengenai isue ni...

No comments: